Premiär!

Premiärkastet, premiärpasset, premiärfisken? Nej tyvärr blev inte det inte någon premiärfisk denna dag men det var mycket som var premiär igår. Började morgonen med att gå upp så tidigt som möjligt vilket var väldigt väldigt lätt denna dag. För när man vet att båten ska sjösättas så är nog allt i världen möjligt. Den enda hjälp som jag kunde tänka mig att få var av vår lagkamrat Andreas Dimberg. Med halsfluss och öroninflamation så sa han ja och kom över och hjälpte mig med att tvätta och städa båten. (strongt av honom)

Så fort vi var klara med tvätten så började armarna röra sig alldeles för mycket, så vi var bara tvungna att dra några kast någonstans, det enda allternativet just för tillfälligt var Kvicksundsbron. Det var inte direkt någon vacker syn när man kom ner till vattnet. Hur lerigt vatten som helst och isflak kom åkandes stup i kvarten men vi fick iallfall känna på grejerna, och prova alla möjliga beten.

När vi väl stog där och kastade så ringde Jimmy, en polare och sa att vi borde lägga i båten och köra vårt premiärpass för året, - ja visst fan gör vi de! sa jag och vips! så var båten i. Helt plötsligt så gled vi på den spegelblanka Mälaren och åkte sick sack mellan isflaken. En grymt härlig känsla att vara ute på sjön igen, dock blev det inget resultat denna dag men som sagt det var bara skönt att få komma ut på sjön igen.

/ Erik

Här kommer lite bilder på beten




Svartzonker McMy

En galen tail från Baitfish

Dimmans hemmameck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0