Fiskeeliten strikes again!

Efter väldigt, väldigt! många ismetepass så slår nog denna dag allt hitills. Vi fick äran att följa med Daniel Sotala på ett ismetepass som var utöver det vanliga.

Med en aning annorlunda miljö och 3 peppade killar så var det just Daniel som började sätta ribban högt. Vi bestämde att flytta ett spö lite längre bort från dom andra och efter bara ca 3-4 minuter så klingade bjällran till så fint i öronen och Daniel drog upp en Gädda på 6,15 kg. Vi alla blev lite förvånade för vi trodde att fisken skulle vara mindre till en början. Det visade sig att vi skulle få betydligt större fisk än denna.

Efter ca en timme så flög vippan bort från spöt och nu var det min tur. Ett rejält mothugg och fisken på andra sidan linan visade sig vara riktigt stor. Nytt pb var självklart men med hur mycket? Vågen slutade på 8,16 kg och jag var överlycklig!

Nu var det Dimmans tur och det var också en väldigt fin bit han fick upp, 7,5 kg vägde den men kunde mycket väll väga runt 9 kg i "normalt" skick. Denna var alltså väldigt smal men ändå var den så hyffsat stor.

Nu började magen tryta så efter en fin kebabpizza för min del så började vi om på ny kula igen. Vi flyttade som tidigare ett nytt spö lite längre bort och eftersom det gav resultat förra gången så trodde vi att det kunde ge resultat igen.

En timme senare kom ett fäll och jag fick springa som en tok till spöt. Ett mothugg och jag kände att fisken gjorde små knyckar. Jag trodde självkklart att fisken var liten, men när den väl kom till hålet så började den att göra riktiga rusningar och förstog att jag hade haft fel. Detta var en stor fisk!, större än vi trodde. Efter en grym kamp så kom gäddan upp ur hålet och buken var enorm! Vågen slutade på 8,8 kg! Ett nytt pb igen alltså, helt otroligt! En glad kille sitter här vid tangentbordet och kan sammanfatta att vi sammanlagt fick vi 7 st krokodiler, varav 4 av dom vägde över 6 kg! Grymt sa grisen!

Klicka på bilderna för större format





101 cm, 8,8 kg!

/ Erik

Kommentarer
Postat av: Albin

Fy vad najs! Grattis till ett underbart fiske!



jag länkar gärna till er blogg, ni får gärna länka min :)



http://fiskebroderisoder.blogotype.se/

2011-01-20 @ 12:30:21
URL: http://fiskebroderisoder.blogotype.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0