Första jerkgäddan uppe!

Idag kom den upp!, första jerkgäddan 2011. Hade inte förväntat mig att ens fiska idag men på Ica lagret där jag jobbar blev vi faktiskt hemskickade idag väldigt tidigt. Anledningen var att dom inte har fått in dom volymerna dom trodde att dom skulle få nu under påskveckan, så dom skicka hem oss.

Nåja nu till fisket!, så fort jag kom hem så bestämde jag mig för att dra ett mindre pass ute på sjön. När jag väl kom ut så började jag med att köra lite på djupkanterna utanför viken, men fick inget resultat alls. Eftersom att jag inte hade fått nån kontakt med nånting så drog jag senare in till viken med en inte så förhoppningsfull tanke, av nån anledning.

Började iallafall med att köra några kast på ett ställe där vi har fått mycket under våren men inget resultat där heller. Bytte ställe och åkte kanske 200 m längre bort bakom en liten udde. Första kastet så smacka premiärgäddan på!, bjöd inte upp till någon fight direkt men kändes hyffsat tung ändå. vågen stannade på prick 5 kg, en helt okej premiärgädda! Gäddan hugg på en buster med sportfiskeboden Västerås specialfärg, den är helt illröd och har funkat väldigt bra på vårarna.

Kan dock inte rekommendera att vara själv i en båt om man vill knäppa några bilder på fisken, men jag lyckades tillslut iallfall knäppa nån hyffsad bild.


5 kg gädda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0