Nytt inköp

Som jag kanske har nämnt så har jag införskaffat mig en flytring, det blev en Guideline Drifter! Köpte den förra helgen och hittils är jag grymt nöjd med den! Det finns många småfack där man kan lägga bla tång, flugor, mat osv. och man sitter grymt bra i den.

Jag velade fram och tillbaka om vilken ring jag skulle köpa, och det stog mellan en Fishcat eller denna Guideline Drifter. Jag läste på många forum på olika fiskesidor och många tyckte att det inte var en sån stor skillnad. Den enda lilla nackdelen var att Fishcaten var stabilare i sitsen, visst är det bättre med en stabilare sits men jag själv tyckte inte att jag skulle behöva slösa en tusenlapp mer på grund av det. Hittils är jag grymt nöjd med denna flytring och jag rekommenderar den starkt till alla som velar fram och tillbaka mellan dom här två flytringarna.

Första turen med ringen blev av i helgen, fiskade denna gång med Totte och Chrille. Vädret denna dag var kanske inte det optimala gäddvädret, Strålande sol och knappt nån vind alls. Jag själv fick ingen fisk denna dag men Totte lyckades slita upp en liten palltare. Hade dock en 1 kgs efter flugan men inget mer kände jag. En bra premiär dag med ringen var det ialfall, och nu i fortsättningen ska det bara nötas och nötas.

Mvh / Erik Törn







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0