Samma gädda 3 gånger om!

Goddag i stugorna! Här kommer en härlig historia som visar att Catch and Release verkligen fungerar

På ett av mina första ismete pass var det Jag och Daniel som var ut på ett pass och fick vi en gädda som vägde 7.2kg, 13 dagar senare när Jag och Jonas var iväg fick vi en gädda på 8kg.
För fyra dagar sedan var Jag, Erik och Daniel ut och en gädda på 7.7kg kom upp.
Och detta är alltså samma gädda!

Första gången den fångades så var vi dessutom tvungna att kapa tafsen och låta den simma tillbaks med en stor owner-krok i svalget, men detta verkar inte ha gjort någon större påverkan på fisken då den hade ätit upp sig hela 8hg nästa gång den fångades.
Kan även tillägga att gäddan är i princip fångad i samma hål varje gång.

Skitfiske på er! / Dimman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0